Teneriffan retket Puerto de la Cruz
Etusivu Patikointi Ajankohtaista Suomisivut Puerto de la Cruz ≡
Maaliskuu 2022 1.3. Poikamme Antti on tulossa perheineen kahden viikon lomalle Teneriffalle. Ensimmäisen viikon ovat Los Cristianosissa ja toisen viikon Puertossa. Olemme varanneet heille hotellin puerton viikolle, jotta me saamme ”nietakset” itsellemme viikoksi, sillä he haluavat majoittuvat puerton viikolla Belairiin. 4.3. Iltapäivällä ajelimme Los Cristaonokseen ja majoituimme etukäteen varattuun Air Pnp majoitukseen. Illalla kävin TFS kentältä hakemassa Antin perheineen ja pääsimme viettämään lomaa. 5.3. Ensimmäinen päivä meni asuinpaikan uima-altaalla viettäen ja lähimpään ympäristöön tutustuen. 6.3. Seuraavana päivänä oli markkinat, joten minä lähdin Antin kanssa etsimään kätköjä. 8.3. Antilla liikuntapäivä GrosFit salilla. Vein Antin reenisalille, ja itse lähdit etsimään kätköjä. Tavoitteena oli 4 kätkön kierros, mutta sain niistä kuitatuksi vain kaksi. Kätkön hyväksyjä on hyväksynyt peruskätköjä, jotka ei täytä peruskätkön kriteerejä, joten niiden löytäminen teetti kovasti työtä. 10.3. Siam Park päivä nuorisolla. Me Paulan kanssa kävimme 12 km kävelylenkillä. Suuntasimme kävelyretken americasiin saakka. 11.3. Cristianoksen Bar/Cafeterioiden ruokia en voi kehua yhtään. En muista milloin olisin syönyt yhtä mautonta ruokaa, kun mitä em. baarit tarjosivat. Iltapäivällä ajelimme Puertoon. Heti ensimmäiseksi lastenlapset suuntasivat Mazaroco baariin syömään. Siellä ruoka voitti kuulemma 10-0 Cristianoksen ruoat. 15.3. Koronatilastojen ilmoitus käytäntö on muuttunut. Vastaisuudessa tilastoja ilmoitellaan Canarias7 lehden mukaan ti. ja pe. 25.3. Tänään tapahtuu paluu entiseen (tilapäisesti). BOC lehdissä ilmoitettiin, että kaikki koronasta johtuvat rajoitukset keskeytetään, lukuun ottamatta maskin käyttöä sisätiloissa. Maskipakko sisätiloissa jatkuu edelleen. Kun kyseessä on keskeyttäminen, niin rajoituksen voidaan ottaa uudelleen käyttöön, jos jollakin saarella tilanne alkaa huomattavasti huononemaan. Väliaikainen keskeyttäminen on voimassa 30. huhtiluuta klo 24.00 saakka. Tätä tilapäistä päätöstä on jo ehditty arvostelemaan. Onko nyt pääsisäisen lähestyminen syynä keskeyttämiseen. Silloin normaalisti juhlivat pääsiäistä koko viikon. Hälytystasoihin on tulossa 1,2,3 ja 4 lisäksi taso 0   29.3. Rajoituksissa tulee muutosta muutoksen perään. Pian korona aletaan lukemaan normaali flunssaksi, joten kirjaamiset saattaa loppua kokonaan. Tilastojen saanti vaikeutuu entisestään. Huhtikuun loppuun saakka rajoitusten keskeytys osuu jotenkin ”kun vahingossa” juuri Pääsiäisjuhlien ajaksi. Tuntuu että keskeytys on juuri rakennettu siten että saavat juhlia pääsiäistä ilman rajoituksia. Aika näyttää miten käy miten rajoitusten käy. 31.3. Terveys lopetti koronatilastojen julkaisemisen, joten uusia tilastoja ei enää ole saatavilla. Vain yli 60 vuotiaiden tilastoja seurataan, mutta niitäkään ei lehdissä julkaista